جستجو

پیام ویژه

اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال

نظرسنجی

آموزشهای فنی و حرفه ای تا چه اندازه در ایجاد اشتغال پایدار در استان موثر بوده است
 

مدیریت کاربران

تقویم امروز

امروز : سه شنبه
29. آبان 1397
11. ربيع‌الاول 1440
20. نوامبر 2018

اوقات شرعی


 
Home

::::. لطفا چند لحظه منتظر بمانید .::::
توسط کارشناسان دفتر نظارت، بهسازي و هدايت شغلي سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور صورت گرفت: مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط روابط عمومی   
سه شنبه, 17 بهمن 1396 ساعت 09:23

مرحله فرا ارزیابی و پایانی طرح اعتبارسنجی مراکز دولتی استان قم
مرحله فرا ارزیابی و پایانی طرح اعتبارسنجی مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان قم توسط کارشناسان دفتر نظارت، بهسازي و هدايت شغلي سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور انجام شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم، دکتر احمد عطارنیا مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اعلام این خبر افزود: اعتبارسنجي به عنوان شناخته شده ترين الگوي ارزيابي کيفيت، مبناي موثري براي سنجش ميزان توجه مراکز آموزشی به رعايت استانداردهاي لازم را ايجاد کرده و با شفاف سازي امور، اين اطمينان را به سازمان خواهد داد که برنامه ها منطبق با معيارهاي از پيش تعيين شده پيش مي روند.

وی با اشاره به اینکه الگوی اعتبارسنجی از دو بخش ارزیابی درونی و ارزیابی بیرونی تشکیل شده افزود: ارزیابی درونی به منظور حفظ و بهبود کیفیت و ارزیابی بیرونی به منظور تضمین کیفیت، شکل گرفته است.
عطارنیا ادامه داد: هدف از ارزیابی درونی یا خود ارزیابی آن است که دست اندرکاران نسبت به هدف‌ها و مسائلی که در تحقق این هدف‌ها وجود دارد آگاهی بیشتری بدست آورند،‌ سپس میزان دستیابی به آن را بسنجند تا بر آن اساس به برنامه ریزی آینده جهت بهبود کیفیت بپردازند، با این وجود اجرای ارزیابی درونی به تنهایی نمی تواند باعث ارتقاء کیفیت‏‌، تضمین و استمرار آن باشد لذا برای این منظور باید ارزیابی بیرونی را نیز اجراء کرد که این عمل مستلزم تدوین معیارهای مورد پذیرش متخصصین در حوزه مورد ارزیابی است که با بازدید یک هیأت بازدید کننده از مرکز آموزشی، ضمن در نظر گرفتن گزارش ارزیابی درونی، منجر به قضاوت از بیرون و نهایتاً توصیه ‌هایی برای بهبود کیفیت شده، از این طریق مانع از آسیب ‌پذیری مرکز آموزشی یا به طور کلی نظام آموزش می شود.
وی عوامل ارزيابي در طرح اعتبارسنجی مراکز دولتی را چهار عامل: آموزش، مدیریت اجرایی – آموزشی، بهره وری و اماکن پشتیبان برشمرد و افزود: برای ارزیابی موارد فوق از پرسشنامه های 5 گانه رئیس مرکز، مربیان، کارکنان، کارآموزان و كارفرمايان استفاده شده است.
مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان بیان داشت: این اداره کل با دارا بودن 7 مرکز آموزشی دولتی مشمول طرح اعتبارسنجی مراکز دولتی سازمان قرار گرفت و طی سه مرحله ارزیابی درونی توسط مراکز آموزشی دولتی، ارزیابی بیرونی توسط گروه ارزیابان متشکل از دو نفر از كارشناسان اداره كل استان قم، دو نفر از كارشناسان اداره كل استان مرکزی و يك نفر كارشناس از بخش صنايع و صنوف استان و فرا ارزیابی توسط دبیرخانه «کمیته اعتبارسنجی و رتبه بندی مراکز» در دفتر نظارت، بهسازی و هدايت شغلي سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اعتبارسنجی گردید که در مرحله ارزیابی بیرونی، خود ارزیابی صورت گرفته توسط مراکز دولتی مورد تائید قرار گرفت.
وی در پایان افزود: در مرحله فرا ارزیابی و پایانی طرح اعتبارسنجی مراکز دولتی استان، یک مرکز برادران و یک مرکز خواهران توسط کارشناسان دفتر نظارت، بهسازي و هدايت شغلي سازمان مورد بررسی قرار گرفت که در صورت تائید فرا ارزیابی، برای 7 مرکز آموزشی دولتی مشمول طرح اعتبارسنجی، «گواهینامه اعتبارسنجی» صادر خواهد شد.

 
 
     

پیوندهای ملی