جستجو

پیام ویژه

 اقتصاد مقاومتی ؛ اقدام و عمل

نظرسنجی

آموزشهای فنی و حرفه ای تا چه اندازه در ایجاد اشتغال پایدار در استان موثر بوده است
 

مدیریت کاربران

تقویم امروز

امروز : دوشنبه
05. تیر 1396
1. شوال 1438
26. ژوئن 2017

اوقات شرعی


 
Home

::::. لطفا چند لحظه منتظر بمانید .::::
مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان قم عنوان کرد: مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط روابط عمومی   
یکشنبه, 21 خرداد 1396 ساعت 13:35

اموزشهای مهارتی کارآمدترین راه غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان است.
مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان قم در آستانه آغاز تعطیلات تابستانی شرکت در دوره های فنی و حرفه ای را یکی از موثرترین و کارآمدترین راههای غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان عنوان کرد.  
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان قم،دکتر احمد عطارنیا با بیان اینکه آموزش های فنی و حرفه ای در تغییر نگرش دانش آموزان به بازار کار فردا، پر کردن اوقات فراغت آنان و همچنین در توانمند سازی دانش آموزان بسیار مؤثر است اظهار داشت: بالغ بر ۲۲ دستگاه اجرایی مختلف از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه ها ، ورزش و جوانان و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در ستاد ساماندهی اوقات فراغت عضویت دارند.

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان قم توجه به رویکرد های مهارتی برای اوقات فراغت جوانان را مهمترین برنامه این اداره کل در تابستان سال جاری اعلام کرده و گفت: اداره کل آموزش فنی وحرفه ای قم با دارا بودن 8 مرکز ثابت دولتی و حدود 178 آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد فعال تحت نظارت آمادگی خود را در حوزه غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان اعلام می نماید.
عطارنیا بیان داشت:با توجه به تعطیلی مدارس و دانشگاه ها بهترین راه پرکردن اوقات فراغت و جلوگیری از هدر رفت زمان، کسب مهارت است که در این راه، پتانسیل و زیرساخت لازم در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان برای استفاده مطلوب و بهره مندی بهینه از اوقات فراغت وجود دارد.
وی هدف از پركردن اوقات فراغت جوانان را شكل گيري شخصيت و هويت ايراني اسلامي جوانان و كسب مهارت اعلام کرده و افزود: باید بتوانیم در این برهه از زمان با تغییر زیربنای فکری جامعه و کسب مهارت های کاربردی و کارآفرینی، به توسعه فضای کسب و کار رونق بخشیده و شغل ایجاد کنیم.
مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان کارآفرینی را موجب توسعه اقتصادی دانست و گفت: برای دستیابی به جامعه پویا و با تحرک باید توجه ویژه به کارآفرینی، روحیه خواستن، ایجاد کردن و مستقل بودن را در جوانان و دانش آموختگان ایجاد کرد تا وابستگی، بی اعتمادی به خود، ناتوانی و بی تفاوتی نتواند جلوه کند.     
وی با تاکید بر اینکه هر دانش آموز باید یک مهارت فنی و تخصصی را در طول تابستان آموزش ببیند، افزود: جوانان باید بعد از فارغ التحصیلی از دبیرستان نه تنها از لحاظ نظری بلکه از لحاظ فنی و مهارتی نیز از رشته ای فارغ التحصیل شوند.

 
 
     

پیوندهای ملی